Posted by: remembering7 | October 6, 2008

Cazul X – 26


(…) nu se lasă, şi, în loc să se liniştească, îşi dezvoltă reţeaua de multiplicare şi distribuire a publicaţiilor. În felul acesta dă şi informatorilor de lucru.

Notă dată de agentul “Palievici” (24.01.1975) din nou despre cărţi, de data asta despre imnuri cu note. Este menţionat Radu Grigorescu care îl roagă să i le lege pentru că legătorul tradiţional, Szilagy, tocmai fusese percheziţionat. Comentează apoi preţurile pentru Trâmbiţe de Argint şi Cântările Speranţei, deducând profitul lui Coconcea. Redă o convorbire cu Turlea Ion, socrul lui Radu Grigorescu [soţul Ortansei Turlea]: „În convorbirea care am avut-o cu Turlea Ion, acesta s-a exprimat faţă de mine: ’Sunt îngrijorat de ginerele meu Radu. El s-a lansat în nişte treburi, care zice că le face pentru Domnul, în scop misionar, dar şi-ar putea atrage consecinţe. Sunt doi comunişti care îi face lucrările la Xeros, lacomi după câştig. Mi-am propus ca să discut cu el personal ca să înceteze cu asemenea lucruri şi am să determin şi pe fiica mea, Ortansa, ca să-l ţină în frâu să nu-i mai dea posibilitatea să se mai ocupe cu astfel de lucruri.’ I-am spus lui Turlea: ’Da, Domnul ne păzeşte de rău dar nu în rele. Şi mai zice însuşi Domnul: Să nu ispiteşti pe Domnul Dumnezeul tău, adică să faci ce spune El ca să nu faci, şi să ai pretenţia să te ferească. Stai de vorbă cu el şi reţine-l de la lucruri care nu-l privesc.’ În principal însă problema se pune pentru aparatul Xeros care lucrează pentru multiplările adventiste. Odată depistat, acest gen de lucrări încetează de la sine.”

Leave a Reply

Categories

