Posted by: remembering7 | April 8, 2009

Cazul Z – 17 Fidel cauzei comuniste


La întoarcerea din “excursia” în R.D.G. (…) dă un raport informativ la casa Flora (10.08.1988).

„La acest simpozion au participat pastori din R.D.G., URSS, Ungaria, Bulgaria, şi din ţara noastră. În ultima zi a simpozionului, reprezentanţii fiecărei delegaţii au prezentat situaţia bisericii AZŞ din ţările lor. Din partea delegaţiei ţării noastre am luat eu cuvântul deoarece cunosc limba engleză. În cadrul expunerii mele am arătat că în ţara noastră membrii cultului AZŞ se bucură de drepturi depline, avem comunităţi adventiste frumoase frecventate de numeroşi membri. În oraşul Dresda din R.D.G. am fost cazaţi la familia Koop Reinhold, pastor adventist. Acesta ne-a povestit că în luna Iunie 1988 televiziunea austriacă a transmis un documentar din care rezulta că în România e nivelul cel mai scăzut de trai şi făcea aprecieri calomniatoare la adresa ţării noastre, că nu respectă ’drepturile omului’. De asemeni Koop Reinhold mi-a întocmit o listă cu diferite produse agroalimentare şi ne-a invitat pe noi să le notăm pe cele care sunt deficitare în România. Noi am refuzat să facem aceste notaţii spunând că el are o impresie greşită despre nivelul de trai din ţara noastră.

La înapoierea în ţară am trecut prin R.P. Ungaria şi am fost invitaţi de pastorul AZŞ Fechetă Ştefan să-l vizităm la Budapesta. În discuţiile avute cu Fechetă Ştefan ne-a povestit că conducătorii cultelor din R.P. Ungaria au fost chemaţi de adjunctul Ministrului de Interne care le-a atras atenţia ca să fie cu băgare de seamă în relaţiile cu românii, cu ocazia simpozioanelor sau cei ce cer azil politic în Ungaria pentru că unii din aceştia au încercat să înregistreze discuţiile, fiind bănuiţi ca agenţi ai securităţii române. Fechetă Ştefan a căutat să ne determine să rămânem în R. P. Ungaria spunându-ne că în Ungaria numai anul acesta au venit peste 10.000 de locuitori din România. Discutând despre situaţia acestor locuitori Fechetă Ştefan spunea că numai celor de naţionalitate şi cetăţenie română li se aprobă plecarea în Occident. (…) şi (…) care m-au însoţit în această deplasare nu s-au angrenat în acţiuni ostile.”

Leave a Reply

Categories

