Posted by: remembering7 | April 20, 2010

Raspuns posesorului dosarului “Basarab” – 5


Imi scria cineva zilele trecute, dupa aparitia precedentului raspuns ca exagerez in descrierea lui Basarab in ce priveste inconstienta si bravada, sau spiritul ludic. Iata mai jos un pasaj revelator de pe blogul (ascuns) ionbuciuman.wordpress.com. Sublinierile imi partin, dar textul este original.

Sub titlul „gata” (11 sept 2009) suntem luminati: “Pentru ca să puteți înțelege ceea ce urmează, vă aduc aminte că îmi place jocul și riscurile. Pe atunci îmi plăceau și mai mult. Și mai este ceva pe care trebuie să-l știți: Pe atunci aveam impresia că mă bucur de un anumit respect din partea autorităților, datorită poziției pe care o dețineam în biserică și implicit, în societate. În cea mai mare parte îmi păstrez și acum această percepție. Mai există încă un element care ține de felul meu de a fi, imprevizibil chiar și pentru mine, care îmi dă o oarecare explicație pentru ceea ce vă spun aici. Începeau cursurile la Colongues [!] și eu încă nu aveam viză. Alți doi colegi erau deja acolo. Atunci, a sunat telefonul, sau eu l-am sunat pe prietenul meu binevoitor. Este clar că discuția era despre pașaport și viză. Nu știu ce mi-a venit atunci și i-am spus că dacă nu primeam în orele următoare viza, deseară să mă asculte la Europa Liberă. Mi-am dat seama că pot intra într-o încurcătură mai mare decât mine, dar spiritul de aventură depășise pragul critic.”

Exagerare spuneti. Poate ca da, dar in cu totul alt sens decat va asteptati. Nu pot pune la indoiala spusele si rezultatul intrucat nu am nici o dovada concreta, dar povestea pare neverosimila. Prin comparatie cu alte dosare, cei care au indraznit sa rosteasca numele Europei Libere, sa asculte postul de radio, sau sa trimita acolo scrisori, sunt toti “marcati” in dosarele securitatii. Apar pe liste de urmarire, sunt amenintati, altii chiar batuti sau arestati. Doar Basarab ameninta cu Europa Libera si nu pateste nimic. Ba chiar primeste pasaportul in cateva minute. Foarte interesant.

Leave a Reply

Categories

