Posted by: remembering7 | May 8, 2010

Raspuns posesorului dosarului “Basarab” – 7


Interesanta este si relatia cu “tov capitan” despre care domnul Ion Buciuman declara ca nu l-a intalnit niciodata pana in Decembrie 1989. Un detaliu mi se pare nelalocul lui, avand in vedere pozitia domnului Ion Buciuman in cadrul Conferintei Bacau si a faptului ca pasapoartele se eliberau personalului cultic doar prin reprezentantii Departamentului cultelor din acea vreme.

In postarea „si totusi” (6 sept 2009) citim: “Am afirmat că nu l-am întâlnit nici odată pe ofițerul care susține în dosar că in diferile locații conpirative i-am oferit diverse note informative scrise sau povestite de mine și consemnate de domnia sa. Și totuși l-am întâlnit odată. Era însă la câteva luni după ce se terminase toată parodia, nebunia… Fusesem transferat la București, dar familia mea locuia încă la Bacău. Era prin martie 1990. Aveam o problemă cu mașina la service și frecventam un anumit service. Mă cunoșteam foarte bine cu inginerul despre care dosarul meu spune că am dat relații (voi reveni cu următoarea postare să lămuresc această chestiune). Când mă vede Dan își freacă mâinile și mă întreabă:
– Tu l-ai cunoscut pe ofițerul de la culte?
– Nu, frate, zic eu, nu l-am întâlnit nici odată.
– Uite-l colea, zice el. Este băiatul de colo, care nu știe unde să se ascundă de frică.”

Dialogul acesta devine si mai interesant cand citim o informatie ulterioara: fusese instruit de “tov capitan” ce sa faca si cum sa se comporte in afara granitelor tarii, pe cine si pe cine sa nu contacteze.

In „lectia” (12 sept 2009) citim: “Mi s-a părut curios că nu îmi cere să mă interesez de anumite lucruri pe care să i le povestesc la întoarcere. Era prima și ultima noastră întâlnire. În dosarul meu de la CNSAS scrie că am fost instruit pentru munca de culegere de date. Îmi vine să râd de o asemenea glumă, dar probabil că nu este de glumit cu asemenea lucruri.”

Gluma? De ce este pana si astazi tentat detinatorul dosarului “Basarab” sa ia lucrurile acestea in ras si sa le trateze ca pe o gluma? Iata ca Securitatea nu a glumit, si, vrand nevrand Ion Buciuman are dosar de informator. Pacat ca lectia din copilarie nu a fost invatata. Iar de pe urma acestuia au avut de suferit si altii.

In „tov capitan” (13 sept 2009): “Lucrurile au prins sens când după aceea a urmat o ședință de lucru în familie cu sfaturi de rigoare pentru relațiile cu străinii și păstrarea secretelor de familie. Pentru prima dată am înțeles că există adevăruri care nu trebuiau spuse necunoscuților, pentru că aceștia pot face rău, pentru că unii dintre ei erau oameni răi, foarte răi, mai ales civilii cu grade.”

Leave a Reply

Categories

