Posted by: remembering7 | December 17, 2010

Confirmare de primire


Luna Decembrie este luna cadourilor. Chiar si pe vremea comunismului, obiceiul de a oferi cadouri se pastra. Securitatea nu era straina de traditia cadourilor de sfarsit de an si facea recrutari, transferuri, incheia si platea polite ca sa-si indeplineasca planul anual. Iata ca la douazeci de ani de la caderea comunismului (oare?) primesc acelasi gen de cadouri care sa imi aminteasca faptul ca mana securistilor este lunga. Un amic, ce pretinde ca nu stie nici el daca a fost sau n-a fost informator, imi transmite sa ma “potolesc, ca altfel o sa-mi para rau, chiar foarte rau.” Probabil ca ar trebui sa ma cuprinda frica, teama, si sa ma conformez amenintarii. Singura problema este ca am pe Cineva mai mare si mai tare, cu care il invit pe amicul meu sa se masoare. In plus, m-am obisnuit cu amenintarile. Acelasi amic m-a amenintat initial pe propriu-i blog. Vazand ca nu are efect amenintarea, a incercat sa afle, prin intermediul unor “prieteni” care erau subit curiosi, cine este coordonatorul meu de doctorat si sa intre in legatura cu el cerandu-i sa ma opreasca. Hilar. Raspunsul primit l-a nemultumit profund. Acum foloseste metoda mafiota de a transmite mesajele de amenintare prin intermediul familiei. Cred ca lucrurile se limpezesc de la sine. Biblia spune ca nu este posibil sa iasa din acelasi izvor (gura) si apa dulce si apa amara, si blestem si binecuvantare. Nu se poate sa ameninti in stilul cel mai ordinar si in acelasi timp sa ai cuvinte dulci de consiliere la miezul noptii. Un om care se stie cu constiinta curata nu are de ce sa ameninte. Doar cei care au ceva de ascuns se tem ca dosarele si documentele (fie ele si contrafacute) sa vada lumina zilei. Doar acestia se coboara la nivel de amenintare si santaj, pentru ca se tem de adevar. In consecinta, folosesc aceasta ocazie pentru a confirma primirea “cadoului” care mi-a dezvaluit ce se poate ascunde in realitate in spatele mastii de pastor si consilier.

Leave a Reply

Categories

