Posted by: remembering7 | February 12, 2011

Agentul 007 in actiune – 4


“Matei” informeaza in 27.02.1964 despre greutatile pe care Ioan Danetiu i le face lui N. D. in ce priveste contabilitatea. Desi nu mai avea responsabilitati financiare directe, Ioan Danetiu refuza sa predea cheile de la casa de bani si sa cedeze dreptul de semnatura in banca, incercand sa supervizeze operatiunile financiare, mai ales cele despre care stiau doar el si presedintele Pavel Crisan.

Sursa si N. D. au discutat despre alocatiile pentru copii ce trebuiau sa le fie platite. Au depus doua cereri la Danetiu, fara rezultat. S-au adresat apoi departamentului cultelor, care a aprobat plata retroactiv. Insa Danetiu continua sa se opuna argumentand ca plata este nelegala. N. D. se revolta: “Cum poate numi Danetiu un lucru ilegal desi e declarat legal [chiar si de Departament], in timp ce el impreuna cu Crisan au ridicat in numai 10 zile suma de 2300 de lei de la fondul de Reprezentare, fara a aduce nici un act justificativ? Cand am cerut acte, Danetiu si Crisan (dupa ce s-au consfatuit) au spus sa fac o nota pe care sa o pun la dosar, in care tot eu sa arat ca . . .

Pavel Crisan: “eu am avut cheltuieli, au fost pe aici musafiri si a trebuit sa le dau mese; am dat la mine acasa o masa la 60 de persoane; am dat lui Mihail Manea care este bolnav; cand a fost Wild in vizita am avut grija si i-am servit si lui o masa. Deci fa o nota in sensul acesta si vom vedea ce va zice revizia”.

N. D. a spus ca nu poate face asta pentru ca sumele pentru oaspeti au fost luate din contul respectiv, la fel ca si cele date lui Mihail Manea. Deci nu de la Reprezentare. “Si eu nu pot socoti ca banii de Reprezentare sa serveasca pentru mesele pe care le da el acasa cu ‘scopuri . . . electorale’. Se pare ca Danetiu a facut o nota la dosar, de avans spre decontare, pentru ca N. D. sa fie acoperit scriptic. Danetiu i-a spus lui N. D. ca presedintele e cel care raspunde de acest fond [doreau sa retina un instrument cu care sa il acuze apoi pe N. D.?].

Nota ofiterului: sa discutati din nou cu N. D. despre Danetiu si Crisan. De asemenea cu Strambu Gheorghe ce stie despre neregulile financiare de la Popa Tatu.

Leave a Reply

Categories

