Posted by: remembering7 | August 7, 2011

Dunarea(nu Ion) – 25


Unul din documentele cele mai cutremuratoare pe care le-am gasit in arhivele CNSAS este urmatorul plan de lucru semnat de agentul “Dunareanu”. Tupeul extraordinar de care a dat dovada acest agent frizeaza absurdul, intrucat era presedintele bisericii adventiste, dar propunerile sale de argumentare “biblica” pentru sustinerea scopurilor Securitatii demonstreaza ca nu avea de-a face nimic nici cu Biblia si nici cu biserica Adventista. Cei care l-au cunoscut personal isi aduc aminte cu cat dispret vorbea despre Ellen White, mai ales in perioada tarzie a vietii sale. Dupa cum reiese de mai jos, alcoolul nu reprezenta o problema pentru agent, cum nici mersul la scoala in Sabat. Citind documentul am senzatia ca ascult mai degraba argumentele populare (nu teologice) raspandite de baptisti sau penticostali, decat de presedintele adventistilor. Va las sa analizati singuri.

“Acest plan a fost prezentat de “Dunareanu” ca pe baza lui sa treaca la lamurirea credinciosilor – 16.02.1963”.

“Pentru combaterea ideii extremiste a unor adventisti ca trimiterea copiilor sambata la scoala ar fi pacat se recomanda urmatorul material:

I.1 Bibliografie:
a) cartea Profeti falsi si profetii mincinoase, de P. P. Paulini;

b) Curierele Misionare no. 2/1932, punctul 9 si Curierul no. 4/1932 punctul g si h, precum si Curierul no. 5/1932;

c) Marturiile scriitoarei E. G. White vol.4;

d) interpretarea poruncii a 4-a, scotand in vedere exceptiile admise cu probe din Noul Testament.

II.1 Pentru combaterea ideilor extremiste cu privire la casatoriile mixte – Bibliografie:

a) Manualul comunitatii pagina 101, punctul 2;

b) uzanta bisericii;

c) interpretarea casatoriilor lui Moise si ale lui Iosif si Solomon;

d) casatoria Dr. Nussbaum;

e) imposibilitatea aplicarii si ridicarii sanctiunilor.

III. Problema alcoolului – Bibliografie:

a) Manualul comunitatii 101 punctul 4, care este interpretabil;

b) folosinta alcoolului de catre adventisti ca spirt denaturat, spirt sanitar, spirt industrial la lustruirea mobilei, etc;

c) economia nationala si spirtul;

d) alcoolul ca moneda de schimb pentru munca prestata. Se pot face multe comparatii cu pescarii, vanatorii, crescatorii de iepuri angora, crescatorii de cai. Folosirea parului si pieilor de animale considerate necurate. Aceste probe sunt suficiente pentru a-i convinge ca nu e pacat urmarea indrumarilor ce li se dau.”

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: