Posted by: remembering7 | May 8, 2014

“Victimele”


Am aflat de existenta dosarului si a numelui de cod care mi-a fost atribuit, “Theo,” doar cand am solicitat sa aflu daca securitatea m-a inregistrat in vreun fel in evidentele ei. Datorita contactului avut cu ei la perchezitie si la incercarea de recrutare presupuneam ca exista, insa nu aveam certitudinea. Nu aveam nici o idee ce se gaseste in el. Cand l-am studiat am inceput sa inteleg si alte aspecte pe care un simplu cercetator, fara experienta directa a metodelor securitatii, nu le poate intelege. Mi-am dat seama ca ofiterii aveau nevoie sa-si justifice activitatea cu recrutari si note informative, chiar daca erau fictive. In Tabel puteti vedea in ce dosare a avut maiorul Spirache nevoie de note informative, si cum le-a inregistrat de-a lungul urmatorilor aproximativ doi ani pentru a-si justifica eficienta. Ingenioasa metoda. Stia ca eu  sunt bucuros ca nu trebuie sa am de-a face cu ei, iar pe de alta parte nimeni nu il verifica daca notele erau reale sau nu. In dosarul acesta, in afara de lista nu exista nici o nota informativa atasata. Am dat insa peste una intr-un dosar al unui nume din lista. Maiorul a avut macar “bunul simt” sa nu semneze cu numele de cod, ci a semnat el nota indicand ca i-as fi spus eu verbal ceea ce se gaseste in nota. A avut imaginatie fertila. Ii incurajez pe cei care isi recunosc numele sa isi verifice dosarele si sa vada ce se (mai) gaseste in ele. Iar daca vreo nota este marcata “Theo” sa inalte o rugaciune de binecuvantare pentru maiorul Spirache. Sau, ma rog, pentru adevarata lui identitate.

Leave a Reply

Categories

